Yurtdışı Boşanma İşlemleri

Yurtdışında nasıl boşanılır?

Yabancı bir ülkede verilen mahkeme kararı öteki bir başka ülkede hüküm taşımaz. Bir ülkenin bağımsız mahkemesince verilin bir kararın öteki ülkede hukuki geçerlilik kazanması için diğer ülke tarafından tanınması ve tenfiz edilmesi gerekmektedir.

Tanıma ve tenfiz davasında diğer bir ülke mahkemesince verilen sonucun hukuk ilkelerine ve usulüne uygun olup olmadığı incelenmektedir. Eğer uygun ise, öteki ülke tarafınca da tanınmaktadır. Yurtdışında boşandınız fakat türkiyede tanıma ve tenfiz davası açılmadıysa hala Türkiye de evli görünmektesiniz.

Tanıma Davası Hangi Mahkemede Açılır?

Tanıma davası ile ilgilenen mahkeme asliye hukuk mahkemesidir. Tanıma davalarına yönelik başvuruların asliye hukuk mahkemelerine yapılması gerekmektedir. Tanıma ve tenfiz davalarına yönelik tüm başvurular ve süreç ile yetkilendirilen mahkeme asliye hukuk mahkemelerinden başka bir dava değildir. Tanıma ve tenfiz davası ile yurt dışında alınan bir dava kararı Türkiye’de de sayılabilmektedir. Tanıma davası şartları bulunmaktadır ve bu şartlar şu şekildedir;

• Yurt dışında açılan davanın kesinleşmiş bir kararının olması
  • Yabancı mahkeme ile tanıma davası açılacak olan mahkeme arasında (2 ülke arası) mütekabiliyet şartının olması
  • Davanın kamunun çıkarlarını etkilememesi
  • Yabancı mahkeme tarafından davanın karar verilerek kapatılması gerekmektedir.

Tanıma Davası Başvuru Dilekçesi

Tanıma davası dilekçesi ile mahkemeye başvuru yapılabilmektedir. Eğer iki ülke arasında birbirileri ile karşılıklı olmak üzere bir anlaşma ya da şart bulunuyor ise tanıma davası açılabilmektedir. Tanıma davası başvuru dilekçesinde davalı, davacı ve vekillere yönelik bilgilerin yer alması gerekmektedir. Ayrıca davaya yönelik ayrıntıların da dilekçede verilmesi talep edilmektedir.

Yurt dışı boşanma davaları nasıl olmaktadır?

Yabancı ülkelerde özellikle Almanya’da, Alman mahkemeleri boşanma davalarında eşleri Türk hukukuna nazaran boşamaktadır.

Aile hukuku yurtdışı boşanma davası iyi mi olmaktadır. Yurtdışında verilen boşanma kararı kesinleştikten sonrasında vakit kaybetmeden Türkiye’de tanıtılması tavsiye edilir.

Yurtdışı Boşanma Kararı?

Boşanma kararı Türkiye’de tanıtılmadığı sürece Türk hukuku açısından evli sayıldığınız için, eşinizin tüm hakları saklı kalmaktadır. Örneğin sizin yasal mirasçınızdır ve terekede hisseı vardır. Boşanma kararı Türkiye’de tanıtılmadığı sürece tekrar evlenemezsiniz. Kanunsuzca meydana getirilen evlilikler hükümsüz ve geçersizdir. Bu geçersiz evlilikle elde edilen tüm haklar da geçersizdir. Aile birleşimiyle elde edilen oturumlar iptal edilmektedir.

1. AYBİKE UYANIK dedi ki:

Yurtdışı Boşanma İşlemleri Davanın şekli zamanı ve basarı olanağımız tam olarak nedir sizden bilgi rica edebilirmiyim…

2. KÜRŞAT EMRE dedi ki:

Yurtdışı Boşanma İşlemleri Bu konu Hakkında güncel Yargıtay kararlarına ihtiyacım var, yardımcı olurmusunuz.