Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname

Tanıma ve Tenfiz İçin Vekâletname (Avukat İçin) Tanıma tenfiz vekaletname örneği kapsamında yapılan tanımlamaya göre; yurt dışında verilen bir mahkeme kararının Türkiye’de de geçerli olması için açılacak tanıma ve tenfiz davasını, sizin adınıza avukatınızın yürütmesidir. Avukatlara verilen vekâletname ile Türkiye’de görülecek davaya gelmenize gerek kalmadan hukuki işlem yapabilirsiniz. Tanıma ve tenfiz davası özellikle boşanma davalarının Türkiye’de de geçerli olması adına açılması gerekmektedir.

Sanıldığının aksine tanıma tenfiz davası sadece boşanma davaları için açılmaz. Yabancı mahkeme tarafından verilen ilamların, Türkiye’de geçerliliğinin olması için bu davaların açılması şarttır. Yargı bağımsızlığı ilkesi kapsamında başka bir ülkede verilen mahkeme kararının ülkemizde geçerliliği söz konusu değildir.

Tanıma ve Tenfiz Davası Nedir?

Tanıma ve tenfiz davası kısaca, yabancı mahkeme ilamlarının Türk mahkemeleri tarafından kabul edilmesi ve Türkiye’de geçerli olması için açılan davalardır. Yurtdışında verilen bir yabancı mahkeme kararının geçerli olabilmesi için bu davaların açılması şarttır. Yurtdışında ikamet eden Türk vatandaşları tarafından avukatlara vekâlet vererek davalara bizzat katılmasına gerek kalmadan dava açılması mümkündür. Tanıma ve tenfiz kavramları birlikte anılmasına rağmen kendi içinde farklı anlamalar taşımaktadır. Buna göre;

• Tanıma: Yabancı mahkeme tarafından verilen hükmün kabul edilmesi, onaylanması anlamına gelmektedir.
  • Tenfiz: Yabancı mahkeme tarafından verilen hükmün başka ülkede zorla icra edilmesi olarak tanımlanmaktadır.

Söz konusu mahkeme kararlarının Türkiye’de geçerliliğinin ve hükmün yaptırım kararlarının uygulanması için tanıma ve tenfiz davası açılmalıdır. Tanıma tenfiz şartları sağlandığı takdirde avukata vekâlet vererek davaların kısa süre içinde başlatılması mümkündür.

Tanıma ve Tenfiz Davası Avukat Vekâletnamesi Nereden Alınır?

Tanıma ve tenfiz davalarında kişiler yasal temsilcilerine vekâlet vererek dava sürecini Türkiye’ye gelmeden başlatabilirler. Bunun için resmi makamlar aracılığıyla vekâletnamenin hazırlanması gerekmektedir. Tanıma tenfiz davalarında vekalet ücreti avukatlık hizmetinin kapsamında ve hukuk bürosuna göre farklılık gösterecektir. Yurtdışında ikamet eden kişiler bu belgeyi, bulunduğu yerdeki Türk temsilciliğinden alabilirler. Bunun dışında noter aracılığıyla avukatlara vekalet verilebilmektedir.

Yurtdışında yaşayan kişilerin Türkiye’de söz konusu davaların geçerliliği sağlamak adına vekâletname ile Türkiye’ye gelmesine gerek kalmadan davanın görülmesini sağlayabilirler.

Tanıma ve Tenfiz Davası İçin Gerekli Diğer Belgeler Nelerdir?

Tanıma ve tenfiz davalarının açılabilmesi için ön şartlar ve genel şartların sağlanması gerekmektedir. Aynı zamanda mahkemeye söz konusu davaya ilişkin tüm resmi belgelerin eksiksiz olarak sunulması gerekir. Tanıma ve tenfiz için gerekli belgeler arasında;

• Yabancı mahkeme tarafından verilen mahkeme kararının aslı
  • Kimlik bilgilerini gösteren belgeler
  • Temsilciliklerden alınan apostil şerhi
  • Avukat vekâletnamesi
  • Kesinleşen mahkeme ilamının Türkçe tercümesi

Davanın açılması için istenen başlıca belgeler arasında yer almaktadır. Avukatlara vekâletname vererek tüm süreç hakkında detaylı bilgi almanız mümkündür. Vekâletname ile şahsen mahkemeye katılmanıza gerek kalmadan dava sürecinin başlatılmasını ve davanın karara bağlanmasını sağlayabilirsiniz.

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname

Yurtdışında yaşayan vatandaşarın, yabancı mahkemelerin vermiş olduğu mahkeme kararlarının Türkiyede de geçerli olması için, Türk mahkemelerinde açılacak Tanıma ve tenfiz davası ile bu mahkeme ilamı kararının,  tanınmasını talep edebilirler.

Tanıma ve tenfiz davasını vatandaşlarımız kendileri açacakları gibi, Türkiye de bir avukata vekaletname vererek de kendi adına davayı takip etmesini isteyebilirler. Tanıma ve tenfiz için açılan davada avukat hukuksal desteği almasını tavsiye ediyoruz.

AVUKATA VEKALET NASIL VERİLİR

Tanıma ve tenfiz davası için avukata vekalet verilecekse, bulunduğu ülkede Türk konsolosluğuna giderek avukat bilgilerini yazdırarak vekalet verebilirler. Yine Türk konsolosluğu aracılığıyla da değilde bulduğu ülke noter kanalıyla verecekse, çıkarılan vekaletnamenin apostil ve tercümesi yapılması gerekmektedir. Ayrıca Türkiye’de bulunduğu bir zamanda Türkiye’deki  herhangi bir noterden vekaletname çıkarabilirler.

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Bilgilerimiz

Avukat İlkay UYAR KABA

Ankara Barosu Baro Sicili:18613

Adres:   Strazburg Caddesi Kat:3 No:10/9  Sıhhıye/ANKARA

Maltepe Vergi Dairesi

E-MAİL  : avukatvedanisma@gmail.com.tr

VEKALET İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER

Notere veya Konsolosluklarda vekaletname çıkartılırken aşağıdaki yetkilerin de vekâlette olmasını özellikle belirtiniz.

Ahzükabz, sulh, ibra, davadan ve temyizden feragat, kabul, vazgeçme, tebliğ alma, mal beyanında bulunma, temlik etme, adli sicil kaydı isteme, yaş ve ad – soyad değiştirme davası açma, adli sicil kaydı isteme.

Boşanma vekâleti ya da tanıma tenfiz davası olduğu notere mutlaka söylenecek. Boşanma Vekaleti için Notere 2 fotoğrafla ve nüfus cüzdanı – ehliyet ile gidilecek. Yabancı ülkede çıkartacaksanız ve o ülkede fotoğraf uygulaması yoksa, şart olmamasına rağmen yetkiliye fotoğraflı vekalet olması konusunda ısrar edin. Tanıma tenfiz davası için çıkartıacak vekalette tanıma tenfiz vekaleti olduğu belirtilmelidir.

TANIMA TENFİZ DAVASI AÇILABİLMESİ İÇİN KESİNLEŞMİŞ YABANCI MAHKEME BOŞANMA ( KARARDA BOŞANMALARINA İFADESİ GEÇMELİ ) KARARININ, APOSTILLE BELGESİNİN VE VEKALETLERİN ORİJİNALLERİ İLE RESMİ MAKAMLARCA ONAYLANMIŞ TÜRKÇE TERCÜMELERİNİN TEMİN EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

Yurt dışında bulunanlar konsolosluktan vekaletname çıkartabilirler. O ülkenin yetkili mercilerinden de vekaletname çıkartabilirler ( örnek  noter ) ancak bu vekalet için apostil almak ve  vekaleti de apostili de Türkçe’ ye tercüme ettirmek gerekecektir.

1. GÖKAY BAĞÇAALTI dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Ben yurtdışında yaşıyorum Türkiyeye gelmem dava sürecini etkilermi

2. METİN EĞRİ dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Davayı açmak istiyorum süreç ne olur en acil davayı siz alırsanız masraflarım ne kadar tutar.

3. GÜLNUR ARAÇ dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Sözleşme var nasıl bir yasal işlem başvurusunda bulunabilirim ikametim adana yalnız..

4. AYBİKE UYANIK dedi ki:

5. HYUNER BUGÜŞ dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Öncelikle bu bizleri aydınlattığınız için teşekkür ederim. Ankara dışına hizmetiniz var mı?

6. MAHDİ DOĞUŞ dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Bu dava için gerekli belgeler nelerdir..

7. ELİZ HASIRCI dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Makalede belirttiğiniz dava Nasıl açılır? Süreci Hakkı’nda bilgi verirmisiniz.

8. GÜLBİN BANİ dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Acaba bu dava ne kadar sürer veya sonuçlanır..

9. SANDRA EMERCE dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Davada zaman aşımı süresi var mı? Dava zaman aşımı süresini belirtirseniz sevinirim..

10. MEHMED ÖZERBAŞ dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Bu dava açmak için bilmeniz gerekenler nelerdir. dava açmak için nasıl bir yol izlenir

11. MELİH ÖZ dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Dava ve avukat masrafları konusunda bilgi verebilir misiniz?

12. MEVLÜT YEĞEN dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Konuda belirttiğiniz dava hakkındaki makaleyi beğendim.

13. ENES DEMİR dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname hukuk mahkemesine başvuru dilekçe örneği bulabilirmiyim..

14. ECECAN BADIR dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Makaleniniz davası ile ilgili net bir yazı olmuş.. teşekkürler..

15. SERHAT KELERCİOĞLU dedi ki:

Tanıma Ve Tenfiz İçin Vekaletname Bir yanı dinlemeden karar veren, doğru karar vermiş olsa bile adaletsizlik etmiş sayılır.