İş Hukuku Avukatı Ankara Sincan

İş Mahkemesi Avukatı Sincan Ankara

İş Hukuku Avukatı Ankara Sincan

İşyerlerinde çalışanın işveren tarafından işten çıkarılması durumunda veya çalışanın geçerli bir sebepten dolayı işyerinden ayrılmış olmasından dolayı öncelikler Arabuluculuk merkezine başvuru yaparlar. Arabuluculuk surecinde iş veren ile anlaşma olmaması halinde İş Mahkemeleri’ne başvurarak iş ve işçi tazminat davası açabilir.

İşçilerin davayı kazanıp tazminatlarını alabilmeleri için davadan önce arabulucu bulup arabulucunun iki taraf arasında anlaşılamadığını gösteren belgenin dava dosyasına koyulması gerekir. Bu işlemden sonra işçiler kıdem tazminatı davadan sonra daha kolay bir şekilde alabilme şansını elde eder.

Kıdem Tazminatı İçin İstenen Koşullar

İşçilerin belli sebeplerden dolayı işten ayrılması veya işveren tarafından işten çıkarılması olaylarından sonra işçinin kıdem tazminat davasını açıp tazminatı alabilmesi için belli şartları ve kuralları yerine getirmesi gerekir. Bu kurallar aşağıda şu şekilde yer alır:

• Çalışanın kıdem tazminatını alabilmesi için çalıştığı işyerinde daha önceden en az 1 yıl faaliyet göstermesi gerekir.
  • Çalışanların kıdem tazminatını alabilmesi için muhakkak İş Kanunları’nda yer alan maddelere uyum sağlaması gerekir.
  • Kadın çalışanlar çalıştıkları süre zarfı içerisinde evlendiği zaman evliliklerinin üzerinden 1 yıl geçmesi koşulu ile çalıştıkları yerden ayrıldıkları zaman Arabuluculuk başvurusu uzlaşma olmaması halinde İş Mahkemeleri’ne giderek kıdem tazminatını alabilmek için dava açabilir.
  • Erkek çalışanların askerlik görevlerini yapma zamanı geldiğinde çalıştıkları yerden ayrılmak zorunda kaldıkları zaman kıdem tazminatını alabilme şansına sahiptir. Fakat bedelli askerlik yapanlar kıdem tazminatını hiçbir koşulda alamaz.
  • İşyerinde faaliyet gösterenlerin emekli olma zamanı geldiği zaman işyerinden ayrılmak istediğinde emekli olduğunu gösteren belge ile işyerine giderek kıdem tazminatını alabilme hakkını elde eder.
  • Çalışanların kaza veya başına geldikleri olay sonucunda öldüğü zaman ölümünün üzerinden 1 yıl geçmesinden sonra ölen kişinin mirasçıları kıdem tazminatını ölen kişinin çalıştığı işyerinden alabilir.
  • Çalışanların geçerli sebeplerden dolayı işyerinden kendi isteği ile ayrılmak istediğinde işveren çalışanına kıdem tazminatını ödemek zorundadır.

Kıdem Tazminatı Hangi Durumlarda Alabilirler?

İşçi ile işveren arasında belli sorunların meydana gelmesinden dolayı işçinin gerekli sebepler sunması doğrultusunda işyerinden ayrılması gerektiği kararına varıldıktan sonra İş Mahkemelerine dava açarak kıdem tazminatını işverenden alabilir. Fakat işverenin çalışanın yanlış davranışlarda bulunmasından dolayı işten çıkarması sonucunda çalışan hiçbir koşulda kıdem tazminatını alamaz.

Çalışanların kıdem tazminatını alabileceği bir durum da çalıştıkları yerde emekli olma zamanı geldiğinde ve artık çalışma süresi dolduğu zaman gerekli belgeleri işyerine ileterek kıdem tazminatını alabilme hakkını elde eder. Bununla beraber erkek çalışanlar, vatani görevlerini yerine getirmek zorunda oldukları için görevlerini yapma günleri geldiği zaman çalıştıkları yerden ayrılabileceklerinden dolayı bu süreçte kıdem tazminatını alabilir.

Fakat bedelli askerlik yapacak olanların işyerlerinden kıdem tazminatını alma gibi bir durumları söz konusu değildir. Bunun dışında çalışanların başlarından büyük bir olay ve kaza geçmesi sonucunda hayata gözlerini kapadıkları zamandan 1 yıl geçmesi koşulu ile kıdem tazminat davası açarak İş Hukuku Avukatı Ankara Sincan danışmanlığında kıdem tazminatını mirasçıları alabilir.

AVUKATA İLK SORUYU SİZ SORMAK İSTER MİSİNİZ?