Özel Okul Öğretmenleri Kıdem Tazminat Alır Mı ?

Özel Okul Öğretmenleri Kıdem Tazminat Alır Mı

Özel Okul Öğretmenleri Kıdem Tazminat Alır Mı ?

Eğitimde özel alanda faaliyet gösteren kurumlarda görev alan özel okul öğretmenleri, Türkiye’de ‘Özel Öğretim Kurumları Kanunu’ çerçevesinde İş Kanunu kapsamı dahilinde bulunarak, çalışmalarını sürdürmektedir. Günümüzde çalışanların en doğal hakları arasında yer alan kıdem tazminatı ve ihbar tazminatı gibi konularda özel okul öğretmenlerinin belirli düzenleme farklılıklarının bulunması bu konuda endişe yaşamalarına neden olabiliyor.

Kıdem Tazminatı Nedir?

Kıdem tazminatı ile ilgili olarak çalışma alanlarının kapsamını ve beraberinde bu konuya ilişkin bireylerin haklarının kapsamı gibi konuların detaylı bir şekilde öğrenilebilmesi için öncelikli kıdem tazminatının tam olarak ne gibi bir düzenleme olduğunun bilinmesi gerekir. Buna göre kıdem tazminatı, Türkiye’de İş Kanunu kapsamında bir işyerinde çalışan işçinin o işyerindeki çalışmalarına karşılık işten ayrılması esnasında toplu şekilde alabildiği ve çalıştığı her seneye 1 aylık brüt maaşı tutarı üzerinden hesaplama yapılan bir ödeme türüdür. Fakat kıdem tazminatı hakkının elde edilebilmesi için bazı koşullar bulunmaktadır. Bu şartlara haiz olunmaması durumunda kıdem tazminatı hakkı o işçi açısından ortadan kalkmaktadır.

İhbar Tazminatı Nedir?

Kanun çerçevesinde çalışan bireylerin gerekli koşullara haiz olmaları durumunda almaya hak kazandıkları bir tazminat türü olan ihbar tazminatı, belirsiz süreli iş sözleşmeye sahip olan işçinin iş akdinin İş Kanunu’nun 17.maddesi çerçevesinde feshedilmesi, işçiye belirli bir süre evvel bu duruma ilişkin olarak bildirim gerçekleştirilmesi gerekliliği bulunmaktadır. Bu süre içerisinde işçinin kıdemine göre değişkenlik gösterirken en az 2 hafta ve en fazla 8 hafta olarak belirlenmiştir. Bu noktada işveren tarafından işçinin işten çıkartılması için bu sürelerin beklenmesi gibi bir durum ile karşı karşıya kalmak istemiyor ise bu işçinin kıdemine göre belirlenmekte olan sürelerdeki ücret ödemelerini peşin şekilde gerçekleştirerek, işçiyi hemen işten çıkartabilme hakkına sahiptir.

Özel Okul Öğretmenlerinin Kıdem Tazminatı

Günümüz İŞ Kanunu çerçevesinde çalışma alanı her ne olursa olsun tüm çalışan kişiler işçi haklarına sahip olabilmektedir. Bu çerçevede de İş Kanunu kapsamında bulunan kıdem tazminatı, kanunda belirlenmiş olan koşullara haiz olunması durumunda tıpkı tüm diğer sektör çalışanları tarafından olduğu gibi öğretmenler tarafından da kıdem tazminatı alınabilmesi söz konusu olmaktadır. Ancak bu noktada öğretmenlerin kıdem tazminatına dair en önem taşıyan noktalardan birisi de sözleşmenin yenilenmemesi durumudur. Günümüz eğitim dünyasında öğretmenlerin mevzuat çerçevesinde belirli iş sözleşmeleri çerçevesinde çalışma gerçekleştirmeleri gerekliliği bulunuyor. Bu durumda da günümüzde okul yönetimi ile öğretmen arasında her eğitim yılı sonrasında sözleşme yenilemesi gerçekleştirilir. Bu söz konusu sözleşme yenileme dönemi içerisinde okul yönetimi tarafından öğretmen ile sözleşme yenilenmeyeceği sözlü veya yazılı şekilde bildiriliyor ise veya mevcut durumda başka bir öğretmen ile sözleşme imzalanmış olduğu tespit edilmiş ise öğretmenlerin kıdem tazminatı alma hakkı oluşmaktadır. Ancak öğretmenin sözleşme yenilememesi ya da başka bir okul yönetimi ile sözleşme yapması durumunda kıdem tazminatı hakkı kaybolmaktadır.

Özel Okul Öğretmenlerin İhbar Tazminatı

İhbar sürecini ve beraberinde ihbar tazminatını belirleyen İş Kanunu’nun 17.maddesi çerçevesinde  yer alan ihbar süreleri için belirsiz süreli iş sözleşmesini ön koşul olarak belirlemiştir. Bu nedenle de günümüzde belirli süreli iş sözleşmelerine imza atılması durumunda ihbar tazminatı hakkı otomatik şekilde ortadan kalkmaktadır. Belirli süreli iş sözleşmesinin önemli bir koşul

1. KIVILCIM ALTAN dedi ki:

Özel Okul Öğretmenleri Kıdem Tazminat Alır Mı ? Konuyla ilgili bilgi verirseniz ona göre bir yol izlemek isterim teşekkür ederim iyi çalışmalar.

2. FEHMİ DOĞRUOL dedi ki:

Özel Okul Öğretmenleri Kıdem Tazminat Alır Mı ? Davanın şekli zamanı ve basarı olanağımız tam olarak nedir sizden bilgi rica edebilirmiyim…