Boşanma Sonrasında Bekleme Süresi

Boşanma davalarının açılması sonrasında mahkemenin vereceği karar ile taraflar boşanabilmektedir. Boşanma işleminden sonra her iki tarafta yeniden evlenmek isteyebileceklerdir. Boşanan kişilerin farklı kişiler ile evlenmek istemişi durumunda kadınların boşanma sonrasında bekleme süresi tamamlaması gerekmektedir. Bu süre yasalarda belirtilmiştir ve kadınların yeniden evlenmesi için bu sürenin tamamlanmasının gerekliliği belirtilmiştir.

Boşanma Sonrasında Bekleme Süresi – İddet Müddeti Nedir?

Boşanma davalarının görülmesi ve mahkemenin tarafların boşanmasına karar vermesinden sonra boşanmış sayılacaklardır. Boşanma işleminin gerçekleşmesinden sonra taraflar başkaları ile yeniden evlenmek isteyebileceklerdir. Bu konuda kadınların yeniden evlenmek için beklemesi gereken bir süre bulunmaktadır. Bu sürenin tamamlanması ile yeniden evlenmeleri mümkün olabilecektir. Bekleme süresi veya iddet müddeti olarak adlandırılan bu süre kadınlar için geçerlidir. Boşanmadan sonra 300 gün için geçerli olan bu sürede kadınların yeniden evlenmesi mümkün olmamaktadır. Bu durum erkekler için geçerli olmamakta ve erkekler boşanmadan sonra evlenebilmektelerdir. Boşanma sonrası kadın için belirlenen iddet süresi kadının boşanmadan sonra hamile olması durumunda çocuğun soy ağacının belirlenmesi için konulmuş bir süredir. Günümüzde hamileliklerin ve çocuğun babasının kolay yapılan testler ile tespit edilebilmesi söz konusu olduğu için bekleme süresi mahkemeye başvuru yapılarak kaldırılabilmektedir. Boşanma sonrasında 300 gün geçmeden evlenmek isteyen kadın bekleme süresi kaldırma davası açabilmekte ve bu şekilde yeniden evlenebilmektedir.

Bekleme Süresi Kaldırma Davası Nasıl Açılır?

Kadınların boşandıktan sonra yeniden evlenmek için beklemek zorunda oldukları 300 günlük iddet müddetinin kaldırılması ve yeniden evlenmeleri mümkündür. Bunun için Aile Mahkemesine başvurmaları gerekmektedir. İddet süresinin kadının hamile olduğunun anlaşılması konusunda geçerli olduğu için iddet süresinin kaldırılması için dava açılması konusunda kadının hamile olmadığını kanıtlaması gerekmektedir. Kadının hastaneden alacağı ve hamile olmadığını gösteren bir rapor ile bekleme süresi kaldırma davası açması mümkündür. Bu işlemin yapılmasında ve davanın açılmasında sonuç fazla uzun bir süre geçmeden alınabilmektedir. Ancak bunun sağlanması için dava dilekçesinin ve gerekçelerin doğru şekilde belirtilmesi gerekmektedir. Bunun içinde bir avukata danışılması yaralı olacaktır. Avukatların yürüttüğü bu davalar bir ay gibi bir sürede sonuçlanabilmektedir.

Boşanma Avukatı

1. PEYVENT AKKUTAY dedi ki:

Boşanma Sonrasında Bekleme Süresi Dava ve avukat masrafları konusunda bilgi verebilir misiniz?