Babalık Davası Ne Kadar Sürer?

nesebin reddi davası ne kadar sürer

Babalık Davası Ne Kadar Sürer?

Babalık davasının süreci davanın özelliğine göre değişiklik göstermektedir. Davaların genel anlamda karışık bir seyri olması halinde dava süresi uzamış olur.

Babalık davası Türk Medeni Kanunu madde 301’e göre düzenlenmiştir. Bu kanun ile birlikte çocuk ile baba arasındaki soy bağının belirlenmesi söz konusudur. Bu davalar ile birlikte yenilik doğuran bir karar alınmış olur.

Babalık Davası Ne Kadar Sürer?

Babalık davası ne kadar sürer konusunda Adalet bakanlığının belirlemiş olduğu Yargıda hedef süresi 11 ay olup, yani davanın sonuçlanma süresi 330 gündür. Bu süre davayı etkileyen faktörler istinaf ve yargitay itirazları sebebiyle uzayabilmektedir.

Babalık davasının süresi, mahkemenin iş yükü, delillerin toplanabilmesi, eğer mahkemeye sunulmuş ise tanıkların dinlenmesi gibi etkenlere bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Bu nedenle babalık davası süresine net bir cevap vermek mümkün değildir.

Babalık Davası Kimler Tarafından Açılabilir?

Türk Medeni Kanunu’nda yer alan 301 fıkra uyarınca soy bağının belirlenmesinde hak anne ve çocuğa aittir. Bu nedenle dava açarken tarafların ya çocuğun annesi ya da çocuğun kendisi olması gerekir. Eğer baba ölmüş ise dava mirasçılarına karşı açılabilir. Babalık davasını açan taraf eğer anne ise, davanın kayyıma ihbar edilmesi zorunludur. Mahkeme açıldıktan sonra deliller toplanır ve baba tespiti yapılır.

AVUKATA İLK SORUYU SİZ SORMAK İSTER MİSİNİZ?