Boşanma Protokolü Avukat İle Hazırlanmalı

Boşanma Protokolünü Kimler Hazırlar? Boşanma davalarının en önemli belgelerinden biri boşanma protokolüdür. Boşanma protokolü, boşanmak üzere olan eşler arasında, boşanmaya ilişkin doğacak tüm unsurların taraflar tarafından kabul edildiğini gösteren yazılı bir belgedir. Boşanma protokolü kapsamında eşlerin boşanmadan sonra doğacak olan tüm sorunlara ilişkin konularda anlaşmaya varmış olmaları gerekmektedir. Boşanma protokolünün konusu genellikle; nafaka, tazminat, mal paylaşımları, varsa çocukların velayeti vb. unsurları oluşturmaktadır. Boşanma davalarında en fazla sorunun yaşandığı konular, boşanma protokolü imzalanarak karara bağlanabilir.

Boşanma Protokolü Avukat İle Hazırlanmalı

Boşanma protokolü çekişmeli ve anlaşmalı boşanma davalarında fark etmeksizin, boşanma davasının açılmasının ardından boşanmanın eki niteliğinde bir öneme sahiptir. Boşanma protokolünün avukatlar aracılığıyla hazırlanması gerekir. Eşler arasında imzalanan boşanma protokolü mahkeme tarafından tarafların belgede belirtildiği şekilde tüm meseleler üzerinde anlaştığı şeklinde yorumlanmaktadır. Boşanma protokolü gerekli görüldüğü takdirde mahkeme tarafından da kamu yararına düzenlenebilmektedir. Bu neden boşanma öncesinde tarafların mutlaka ortak bir mutabakata varması ve boşanma protokolü üzerinde her iki tarafında yararına bir anlaşmaya varmaları gerekmektedir.

Kanunlarda ön görüldüğü gibi boşanma protokolü mutlaka yazılı olarak hazırlanmalıdır. Bunun yanı sıra tarafların hür iradeleriyle bu anlaşma üzerinde onaylarının bulunması gerekir. Boşanma protokolü 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu ilgili maddelerinde gösterildiği biçimiyle düzenlenmelidir. Bunun için boşanma protokolünün avukatlar nezaretinde hazırlanması gerekmektir.

Boşanma Protokolü Mahkemeye Ne Zaman Sunulur?

Boşanma davalarının kısa sürede sonuçlandırılabilmesi için tarafların anlaşmalı boşanma yoluna gitmesi oldukça önemlidir. Boşanma protokolü üzerinde sağlanacak olan anlaşmada yine boşanmanın kısa sürede sonuçlanmasını ve protokolde belirtilen maddelerin uygulanmasını sağlamaktadır.

Anlaşmalı boşanma davalarında boşanma protokolü, boşanma davasının açılacağı sırada dava dilekçesi ve diğer dava dosyalarıyla birlikte mahkemeye sunulabilir. Bunun yanı sıra cevap dilekçisi ile de boşanma protokolü anlaşmalı boşanma davalarında mahkemeye daha sonradan da teslim edilebilmektedir. Avukatlar tarafından hazırlanarak sunulan boşanma protokolü anlaşmalı davalarda anlaşmanın temelini oluşturan önemli bir unsurdur.

Çekişmeli boşanma davalarında ise süreç daha zorlu bir şekilde ilerlemektedir. Çekişmeli boşanma davaları hali hazırda eşlerin boşanma konularına ilişkin herhangi bir anlaşmaya varamamalarından kaynaklanmaktadır. Bu neden boşanma protokolü bu davalarda değiştirilerek ya da dava sürecinde anlaşmaya varılarak sunulabilmektedir. Boşanma protokolünün tüm boşanma davalarında olabildiğince erken sunulması davanın karara bağlanmasında oldukça büyük bir rol oynamaktadır.

Mahkemenin isteklerine ve kanunlara uygun bir şekilde hazırlanmayan boşanma protokolü davanın reddedilmesiyle sonuçlanabilir. Bu nedenle boşanma protokolü avukatlar tarafından hazırlanmalıdır.

AVUKATA İLK SORUYU SİZ SORMAK İSTER MİSİNİZ?