Araç Değer Kaybı Başvurusu Nasıl Yapılır?

Araç değer kaybı başvuru işlemleri, meydana gelen trafik kazasında herhangi bir kusuru bulunmadığı halde aracında maddi hasar oluşan ve söz konusu hasar sebebiyle de aracının ikinci el piyasasındaki değerinde fiyat düşüşünden mağdur olan vatandaşları yakından ilgilendirmektedir.

Nitekim “Araç değer kaybı başvurusu nasıl yapılır?” sorusuna ilişkin verilen yanıtlar, bu kişiler için büyük önem teşkil etmektedir. Çünkü araç değer kaybı başvurularının ilgili mevzuatlarda belirtilen usul ve esaslara göre yapılması, hak kayıplarının yaşanmaması açısından oldukça dikkat edilmesi gereken bir husustur.

Araç Değer Kaybı Sigorta Şirketine Başvurusu Nasıl Yapılır?

Araç değer kaybı başvurusunda öncelikle aracın meydana gelen kazadan ötürü ne kadar maddi ölçekte hasar aldığının tespit edilmesi gerekmektedir.

Bu bağlamda muhatap alınan sigorta şirketine söz konusu araç değer kaybı başvurusunda bulunarak ödeme talebi oluşturmadan önce araç değer kaybı hesaplama işleminin yapılması gerekmektedir.

Araç Değer Kaybı Hesaplama

Araç değer kaybı hesaplaması ve aracın ikinci el piyasasında meydana gelen kazadan dolayı fiyat düşüşün tespiti olmadan yetkili sigorta firmasına başvuruda bulunmak bir sonuç getirmeyecektir.

Bu sebeple uzman bir sigorta ekspertizinden destek alınarak araçta meydana gelen değer kaybının tespit edilmesi ve bu durumun tutanak ile sabitlenmesi gerekmektedir. Aracın değer kaybı hesaplanırken, alanında uzman ekspertiz yetkilisi şu hususlara dikkat etmektedir:

• Aracın üretim yılı
  • Aracın daha önceki kazalarından kalan hasar geçmişi ve hasarların niteliği
  • Aracın mevcut durumdaki kilometresi
  • Aracın marka ve modeli
  • Aracın trafiğe çıkış tarihi
  • Aracın ikinci el pazarındaki değeri

Bu işlemlerin ardından araç hasar kaybı tazmini için muhatap alınan sigorta şirketine başvuru yapılması gerekmektedir. Başvuru dilekçesine ek olarak ekspertiz raporunun bulunmasına dikkat edilmelidir.

Araç Değer Kaybı Tahkim Başvurusu Nasıl Yapılır?

Muhatap alınan sigorta şirketi, başvurunuz her ne kadar usul ve kurallara uygun bir şekilde gerçekleşmiş olsa da araç değer kaybı ödemesi talebinizi reddedebilir.

Bu durumda araç sahibinin Sigorta Tahkim Komisyonu’na veya yetkili mahkemeye dava açabilme hakkı bulunmaktadır. Ancak söz konusu dava için zamanaşımı süresi mevcuttur. Bu süre; sigorta şirketinin araç değer kaybı ödemesi talebinizi reddetmesinin size tebliğ edilmesinden itibaren iki yıldır.

Araç Değer Kaybı Sigorta Avukatları Desteği

Muhatap alınan sigorta firmasının, araç değer kaybı ödeme talebini reddetmesi durumunda hukuki süreç başlamaktadır. Sigortacılık Kanunu’na tabi olarak gündeme gelen bu davalar, araç sahipleri açısından oldukça karışık görüldüğünden bu alanda uzman desteğine başvurulması fayda sağlamaktadır.

Dolayısıyla “Araç değer kaybı başvurusu nasıl yapılır?” sorusuna ilişkin detaylı bilgiler edinmek için hukuk büromuzdan danışmanlık hizmeti alabileceğiniz gibi aynı zamanda dava sürecinde hak kayıpları yaşamamak adına avukat ve danışmanlık ile süreci takip edebilirsiniz.

AVUKATA İLK SORUYU SİZ SORMAK İSTER MİSİNİZ?