Kiralananın Tahliyesi Davası

YARGITAY: KİRALANANDAKİ HOR KULLANILAN DEMİRBAŞ EŞYA BEDELİNİN TAHSİLİ

• T.C YARGITAY Hukuk Genel Kurulu Esas: 2013 / 6-366 Karar: 2013 / 1656 Karar Tarihi: 06.12.2013
  • ALACAK DAVASI – DAVACININ FAZLAYA İLİŞKİN HAKLARINI SAKLI TUTTUĞU VE DEMİRBAŞ EŞYA BEDELİNİ TALEP ETTİĞİ – HOR KULLANMA TAZMİNATI VE TESLİM EDİLMEYEN DEMİRBAŞ EŞYA BEDELİNE İLİŞKİN HÜKÜM KURULMAMASININ İSABETSİZLİĞİ – DİRENME HÜKMÜNÜN ONANMASI.
  • ÖZET: Dava dilekçesinden açıkça anlaşılacağı üzere, davacının hor kullanma tazminatına ve eksik teslim edilen demirbaş eşya bedeline ilişkin bir talebi ve davası bulunmamaktadır. Bu konuda muarazanın bulunmadığı ve bu bedelleri davacının, davalıya ait teminattan tahsil ettiği de dava dilekçesi ve tarafların yargılama aşamalarındaki beyanlardan anlaşılmaktadır. Hukuk Genel Kurulu’ndaki görüşmeler sırasında bazı üyeler tarafından, davacı dava dilekçesinde fazlaya ilişkin haklarını saklı tuttuğundan hor kullanım tazminatı ve demirbaş eşya bedelini de talep ettiği ileri sürülmüş ise de, bu görüş kurul çoğunluğu tarafından belirtilen nedenle kabul edilmemiştir. Bu durumda, mahkemece hor kullanma tazminatı ve teslim edilmeyen demirbaş eşya bedeline ilişkin hüküm kurulmamış olması usul ve yasaya uygundur.

1. HACER HAMOOD dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası Bu davanın sonuçlanması ve süresini merak ediyorum..

2. MAZLUM AYDINER dedi ki:

iyi günler kolay gelsin. Kiralananın Tahliyesi Davası hakkında sorum olucaktı ? Bilgi verebilirmisiniz.

3. LEYLA SEZGİN dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası Davada zaman aşımı süresi var mı? Dava zaman aşımı süresini belirtirseniz sevinirim..

4. NURİYE ASAR dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası hukuk mahkemesine temyiz dilekçesi örneği varmıdır. Bana yardımcı olurmusunuz..

5. GÜNEŞ KAŞIKCI dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası Ben yurtdışında yaşıyorum Türkiyeye gelmem dava sürecini etkilermi

6. EMİR SALİK dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası Davayı ben hangi mahkemede açabilirim.. Davanın yetkili mahkemesi neresidir.. Saygılarımla.

7. ATAKAN ELDEM dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası hukuk mahkemesine başvuru dilekçe örneği bulabilirmiyim..

8. KUMSAL HIZARCI dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası Bu konuda dava dilekçesi nasıl yazılır nedeniler nasıl açıklanır.

9. MERVENUR TURFAN dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası Bu konu Hakkında güncel Yargıtay kararlarına ihtiyacım var, yardımcı olurmusunuz.

10. MİRAÇ YURTDAŞ dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası Sayın avukat Mevcut davanın açma şartları nelerdir.?

11. ŞEVKET DİNÇ dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası Davanın şekli zamanı ve basarı olanağımız tam olarak nedir sizden bilgi rica edebilirmiyim…

12. KEREM SATIK dedi ki:

13. EYÜPCAN ÇİLOĞLU dedi ki:

Kiralananın Tahliyesi Davası Öncelikle bu bizleri aydınlattığınız için teşekkür ederim. Ankara dışına hizmetiniz var mı?

14. HEDİYE ALPEREN dedi ki: