Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir? Boşanma kararının kesin bir sonuca hızlı bir şekilde bağlanması için belli sebepler gelir Bu sebeplerin en başında evlilikte aldatılmak aile temelini sarsacağından dolayı boşanma kararının hemen verilmesi için yeterli bir sebep olarak görülür. . Çünkü aldatılmak evlilik temelini ciddi derecede etkileyen bir faktördür. Boşanma davalarında taraflar anlaşma yolunu tercih etmedikleri zaman çekişmeli boşanma davası görülür.

Bu davada da sonucun kesinleşmesi oldukça zaman alır. Boşanma davalarında görevli mahkemeler Aile Mahkemeleridir. Çiftler son 6 ay içerisinde hangi yerde oturmuşlarsa o yerde bulunan Aile Mahkemelerine başvuruda bulunabilir. Oturulan bölgede Aile Mahkemelerinin olmadığı durumunda taraflar Asliye Hukuk Mahkemelerine müracaat ederek boşanmak için dava sürecini başlatabilir.

Boşanma Davasının Kesinleşme Süreci

Boşanma davalarında sonuçların kesinleşmesi için belli süreye ihtiyaç duyulur. Aşağıda boşanma davalarının kesinleşme süreci ile ilgili aşamalar sırasıyla şu şekilde verilir:

• Boşanma davalarının kesinleşmesi ve temyiz edilme olayları 15 gün içerisinde gerçekleşir.
  • Hâkimin sonuca bağlamış olduğu karar taraflara yazılı bir şekilde gönderilir.
  • Boşanma davasının temyiz edilmemesi durumunda ise boşanma davasının kararı resmen kesinleşir.
  • Davanın temyiz edilmesi durumunda ise boşanma süreci kesinleşmemiş olup dava daha uzun sürede sonuçlanır.
  • Boşanma kararına temyiz edilmemesi durumunda mahkemeler kesinleşme şerhi hazırlar.
  • Nüfus Müdürlükleri tarafından boşanma kararı iletilir.
  • Daha sonra mahkeme tarafından verilen boşanma kararını, Nüfus Müdürlükleri, tarafların kimliklerine işler.

Mahkeme Kararından Sonraki Süreç

Mahkeme kararından sonraki süreçte gerçekleşen olaylar vardır. Bu olaylar aşağıda sırasıyla şu şekilde yer alır:

• Boşanma davasının son duruşmasında mahkeme, artık kesin sonucu taraflara bildirir.
  • Boşanma davasının duruşmasında gerekçeli boşanma kararı yazılır.
  • Daha sonra yazılan karar, mahkemeler tarafından taraflara yazılı bir şekilde iletilir.
  • Gerekçeli kararın tebliğ edilme aşamasından sonra tebliğ belgesinin bir nüshası dosyaya koyulur.
  • Hazırlanan tebliğ belgelerinin yasalara uygun olup olmadığı kontrol edilir.
  • Taraflar mahkeme tarafından verilen boşanma kararını temyiz etmemesi durumunda boşanma davası kesin bir sonuca bağlanır.
  • Kesinleşen boşanma davaları için mahkemeler, kesinleşme şerhini hazırlar.
  • Kesinleşme şerhini mahkemeler hazırladıktan sonra Nüfus Müdürlüklerine boşanma kararını bildirir.
  • Daha sonra Nüfus Müdürlükleri de mahkeme tarafından verilen boşanma kararını tarafların sistemine geçirir.
  • Nüfus Müdürlükleri, verilen boşanma kararını tarafların nüfus kayıtlarına işleyerek nüfus kimliklerinin değiştirilmesini sağlar.

Boşanma Kararının Kesinleşmesinin Tespiti Nasıl Yapılır?

Boşanma davalarının kesinleşip kesinleşmediğini öğrenmek isteyen taraflar, davanın görüldüğü mahkemenin kalemine müracaatta bulunarak boşanma davalarının kesin bir sonuca bağlanıp bağlanmadığını öğrenebilir. Mahkeme kararından sonra kişiler boşanma davasını temyiz ettirmez ise mahkeme tarafından kesinleşme şerhi hazırlanır. Mahkemenin yazmış olduğu kesinleşme şerhi ile boşanma davaları kesin bir sonuca bağlanmış olup taraflar arasında herhangi bir bağ kalmaz.

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir

Aile mahkemelerine açılan boşanma davalarında delillerin toplanması ve tanıkların dinlenmesi sonucunda aile hakimi davayı sonuçlandırarak boşanma konusunda olumlu veya olumsuz bir karar verilir. Aile mahkemesinin boşanma davalarında verilen karar taraflara yani davalı ve davacıya gerekçeli karar tebliğ edilir. Boşanma kararının taraflara tebliğ edilmesinde 15 gün sonra itiraz edilmez ise verilen boşanma kararı kesinleşir. Eğer verilen karar boşanma yönünde ise kararının kesinleşmesinden sonra nüfus müdürlüğüne yazı yazılarak tarafların medeni durumları düzeltilir.

Yargıtay Kararı – Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir

ÖZET: Kadının ihtar tebliği üzerine boşanma davası açmış olması, ihtar süresi içinde dava açmasını haklı kılan başka sebep ve olgular bulunmadıkça, dürüstlük kuralına aykırı olup, bu davanın açılmış olması, onu ayrı yaşamakta haklı kılmaz. O halde, Türk Medeni Kanununun ilgili maddesinde yer alan boşanma sebebinin gerçekleştiği gözetilerek kocanın boşanma davasının kabulü, kadının boşanma davasının ise reddi gerekir.

Sonuç: Temyiz edilen hükmün yukarıda gösterilen sebeple her iki boşanma davası yönünden BOZULMASINA, temyiz peşin harcının yatırana geri verilmesine, işbu kararın tebliğinden itibaren 15 gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere oybirliği ile karar verildi.

1. TUĞBERK KOYUNCU dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Bu davada ben nasıl bir yol izlemeliyim lütfen yardımcı olurmusunuz ?

2. SAKİNE ŞENCAN dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Davayı açmak istiyorum süreç ne olur en acil davayı siz alırsanız masraflarım ne kadar tutar.

3. SONGÜL ERÇEN dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Bu davada bir çok talebim oldu hiç bir şekilde sonuç alamadım bundan sonra ne yapılabilir.

4. LEYLA SEZGİN dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Makalede belirttiğiniz dava Nasıl açılır? Süreci Hakkı’nda bilgi verirmisiniz.

5. ALPER TUNAOĞLU dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir hukuk mahkemesine temyiz dilekçesi örneği varmıdır. Bana yardımcı olurmusunuz..

6. OĞUZ İŞLEK dedi ki:

iyi günler kolay gelsin. Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir hakkında sorum olucaktı ? Bilgi verebilirmisiniz.

7. PEYVENT AKKUTAY dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Bu dava için nasıl bir hazırlık aşaması vardır..Cevap verirseniz sevinirim..

8. EMİNE ALPER dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Sayın avukat Mevcut davanın açma şartları nelerdir.?

9. EMRECAN ÖREN dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Acaba bu dava ne kadar sürer veya sonuçlanır..

10. TARKAN ÇÖRTEN dedi ki:

11. TALHA AKKAN dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Davanın açılabilmesi için avukata vekalet versek daha hızlı sonuçlanır mı?

12. ARYA KAZDAĞ dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Bu konu Hakkında güncel Yargıtay kararlarına ihtiyacım var, yardımcı olurmusunuz.

13. NECMİ DERİNÖZ dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Bu davanın sonuçlanması ve süresini merak ediyorum..

14. GÜLBÜKE BACANLI dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Acaba bu davayı avukatsız takip edebilirmiyim? Davanın dilekçe örneğini bulabilirmiyim..

15. GÜLCAN ÖZÇITAK dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Bu konuda dava dilekçesi nasıl yazılır nedeniler nasıl açıklanır.

16. SEVGİN YAKALI dedi ki:

Boşanma Kararı Nasıl Kesinleşir Bu davanın Masrafı ne kadar? Bu dava maliyetli mi bilgi verirseniz sevinirim.

17. SEVAY AKSÖYEK dedi ki: