Almanya Tanıma Tenfiz

almanya boşanma Tanıma ve Tenfiz davası

Almanya Tanıma Tenfiz Davası Nedir? Almanya tanıma tenfizi, Almanya’da yaşayıp T.C. vatandaşı olan kişilerin boşanma davası açmak için Alman Mahkemelerine başvurarak mahkemeden boşanma kararı alıp Türkiye’de  bu durumun geçerli olması için çiftlerin açtığı dava olarak adlandırılır. Alman Mahkemeleri bu boşanmayı Alman ve Türk mahkemelerine göre gerçekleştirir. Alman Mahkemelerinin boşanma ile ilgili verdiği kararların Türkiye’de geçerli olabilmesi için Türkiye’de tanıma ve tenfiz davasının açılması gerekir.

Tanıma Tenfizi Yapılmazsa Ne Olur?

Alman mahkemesinin boşanma kararının Türkiye’de geçerli sayılması için Türkiye’de tanıma tenfizinin yapılmaması durumunda bazı sorunlar meydana gelir. Tanıma Tenfiz davasının Türkiye’de açılmaması sonucunda aşağıda verilen sorunlar meydana gelir. Bu sorunlar şu şekildedir:

• Alman Mahkemelerinde çiftlerin boşanmalarına rağmen Türkiye’de evli gözükmelerinden dolayı çiftlerden birinin ölümü sonucunda diğer taraf ölen kişiye mirasçı görünerek veraset belgesini kolay bir şekilde alabilir.
  • Alman Mahkemelerinde çiftlerin boşanmasına rağmen Türkiye’de tanıma tenfiz davası açılmamış ise çiftler evli göründüklerinden dolayı bir daha hiçbir şekilde evlenemez.
  • Alman Mahkemeleri tarafından boşanan çiftler Türkiye’de mal varlıklarının paylaşımını yapmak istiyorlarsa ilk önce gayrimenkul açıdan Türkiye’de dava açmaları gerekir. Çiftler, Almanya’da boşanma aşamasından hemen sonra Türkiye’de mal paylaşımları için davalarını hemen açmak zorundadır. Çünkü zaman aşımı olduktan sonra çiftler arasında mal paylaşımlarının yapılması hak kayıplarının meydana gelmesine neden olur.
  • Tanıma tenfiz davalarının yapılmadığı durumlarda Türkiye’de çiftler evli gözükeceklerinden dolayı kendi adlarına aldıkları taşınır veya taşınmaz malları diğer çiftin talep edebilme hakkı vardır.
  • Türkiye’de tanıma tenfiz davasının açılmamasından dolayı çiftler Alman Mahkemeleri tarafından boşansalar da Türkiye’de evli gözükür. Türkiye’de yeniden gayri resmi evlenen veya evlilik dışı hayat yaşayan çiftlerin çocukları olduğu zaman bu olay evlilik birliğinin içerisinde gerçekleşmiş gibi kabul edilerek boşandığı kişinin nüfusuna çocuğunu aldırır.
  • Bu durumu, boşanmış eş kabul etmediği zaman soy bağının reddi ve gerçek baba için babalık davası açma gibi uzun süreç gerektiren işlemlerin başlamasına neden olur.

Tanıma Tenfiz Davası Süresi

Türkiye Cumhuriyeti Kanunları’na göre, Türkiye’de tanıma tenfiz davasının açılması herhangi bir süre kısıtlamasına tabii tutulmaz. Fakat boşanma davasından sonra uzun süre geçmesinin ardından açılan tanıma tenfiz davalarının sonuçları baya uzun sürebilir. Bunun dışında Alman Mahkemeleri tarafından boşanan çiftler, boşandıktan uzun bir süre sonra hala Türkiye’de tanıma tenfiz davasını açmamışlar ise Türkiye’de evli gözükeceklerinden dolayı çiftlerden biri evlenmek istediği zaman hiçbir şekilde evlenemez. Sadece gayri resmi yoldan ikinci evliklerini sürdürebilirler.

Tanıma Tenfiz Davasında İstenilen Belgeler

Alman Mahkemelerinde boşanan çiftlerin Türkiye’de tanıma tenfiz davasını açabilmeleri için belli evrakları temin etmeleri gerekir. Bu evraklar aşağıda şu şekilde verilir:

• Kişiler, Türkiye’ye gelemedikleri durumda avukatlarına vekâlet belgesini göndermeleri gerekir.
  • Alman mahkemelerinde boşanmış çiftlerin orijinal ya da onaylı suret olarak Alman Mahkemesi boşanma kararını temin etmeleri gerekir.
Almanya Tanıma Tenfiz

Almanya Tanıma Tenfiz Davası Neden Açılır?

Yurt dışında Boşanmış Olan Bireyin Türk Hukuk Sisteminde de Boşanmış Kabul Edilmesi İçin Yapılacak Prosedürler şöyledir, Birbirinden farklı hukuk sistemlerine sahip olan ülkelerin kendileri üzerinde gerçekleşen hukuki sürecin bir başka ülkede kabul görmesi ve bir başka ülkede gerçekleşen hukuki sürecin kendi ülkesi içerisindeki hukuk sisteminin tanıması için birtakım kurallar getirmişler, prosedürler imzalamışlar ve bu şekilde Milletler arası Özel hukuk oluşmuştur. Bu hukuk dalı sayesinde bir baka ülkenin vatandaşı olup ama bir başka ülkede yaşayan bireyin yaşadığı ülke içerisinde gerçekleştirdiği birtakım hukuki süreçler kendi vatandaşı olduğu ülke içinde belli bir prosedürden geçtikten sonra kabul olmaktadır.

Türk vatandaşlarına baktığımızda sadece kendi ülkeleri üzerinde yerleşke kurmamış başka ülkelerde yaşayan çok birey görürüz. Bu bireylerin yaşadıkları ülke üzerinde evlenmeleri, boşanmaları ve boşanmaları sonucu gelişen hukuki sonuçların vatandaşı oldukları ülke içinde de kabul görmesi gerekenler nelerdir? Bu teorik soruyu somut bir olaya dökerek cevaplandırdığımız eşi ile Almanya’da yaşayan Ayşe Hanımın Almanya’da boşanması sonucu boşanma sürecinin Türkiye’de de kabul görmesi için yapması gerekenler nelerdir?

Almanya’da Boşandım Türkiye’de Ne Yapmam Lazım?

Türk hukuk sisteminin bir başak ülkede gerçekleştirilen ve karara bağlanan boşanma davasını tanıması kabul etmesi için öncelikle kanun koyucunun o ülke içerisinde gerçekleştirilen hukuki süreci tanıması için ülke kapsamında bir kararı olması gerekir. Yani ifade etmek istediğim kanun koyucunun kabul ettiği veli başlı ülkeler dışında yaşayan Türk vatandaşlarının o ülke içerisinde gerçekleştirdiği hukuki sürecin Türkiye’de kabul görmesi imkansızdır. Çünkü kanun koyucu buna izin vermemiştir.

O yüzden Ayşe hanımın yaşadığı ülkenin bizim için önemi büyüktür çünkü Türkiye’de yapabileceği işlemler yaşadığı ülkeye bağlıdır. Yaşadığı ülkeye baktığımızda Almanya’da yaşamaktadır ve kanun koyucumuz Almanya’nın koyduğu hüküm içerisinde geçirdiğinden artık Ayşe Hanım tanıma ve tenfiz davası açabilmek için gerekli evrakları toplaya bilecektir. Bu gerekli evraklar kanun koyucunun yine olmazsa olmaz kabul ettiği şartlardandır. Eksiklikleri halinde davanın açılmasının imkanı yoktur.

Gerekli evraklar toplandıktan sonra eski eşinin veya kendisinin veya her ikisinin de Türkiye’de vekil olarak bir avukatı atamaları ve özel yetki vererek tanıma ve tenfiz davaları açması için yetkilendirmesi gerekmektedir. Burada şu hususa değinmeden edemeyeceğim tek tarafın kendisi için tuttuğu avukat ile süreç biraz daha uzamaktadır.

Almanya Tanıma Tenfiz Davası Türkiye’de Hangi İlden Açılır

Daha sonra avukat dilekçe ile beraber gerekli evrakları kanun koyucunun saydığı şehirlerden birindeki -bu şehirler Ankara, İstanbul ve İzmir’dir- aile mahkemesine tanıma ve tenfiz davası açması gerekmektedir. Tanıma ve tenfiz davasının açılmasından sonra hakim davayı görecek ve şartlar oluşmuşsa Almanya’daki davayı tanıyacaktır. Ve Ayşe hanım bu tanımadan sonra artık kendi ülkesi içerisinde de boşanmış olarak gözükmektedir.

Almanya tanıma ve tenfiz olarak, almanya ve diğer iller olan, Berlin, Hamburg, Münih, Köln, Hamburg, Münih, Hannover, Köln, Nuremberg,  Frankfurt, Duisburg,Stuttgart, Bochum, Düsseldorf , Wuppertal, Dortmund, Bonn, Essen, Bielefeld,   Bremen, Mannheim. tanıma tenfiz, tanıma tenfiz davası, tanıma ve tenfiz, almanya türkiye boşanma, almanya ve türkiye’de bosanma, almanyada boşanmanın türkiye’de tanınması, alman boşanma kararlarinin turkiyede taninmasi ve tenfizi, alman bosanma kararinin türkiyede taninmasi, almanya evlenip türkiyede bosanma, alman boşanma kararlarinin türkiye’de taninmasi ve tenfizi ilkay hukuk bürosu avukatları ankara.

1. CENGİZHAN GÜMÜŞSU dedi ki:

Almanya Tanıma Tenfiz Davanın şekli zamanı ve basarı olanağımız tam olarak nedir sizden bilgi rica edebilirmiyim…

2. EREN BÜYÜKBAŞ dedi ki:

3. DİDEM DİKMEN dedi ki:

4. NİHAL KALE dedi ki:

Almanya Tanıma Tenfiz Davayı açma şartları nelerdir..

5. BELGİN ÜRETENER dedi ki:

Almanya Tanıma Tenfiz Ben yurtdışında yaşıyorum Türkiyeye gelmem dava sürecini etkilermi

6. CANSIN ERGÜLER dedi ki:

Almanya Tanıma Tenfiz Konuda belirttiğiniz dava hakkındaki makaleyi beğendim.

7. YONCA ÖZATA dedi ki:

Almanya Tanıma Tenfiz Bu dava Hakkında bazı sorular aklıma takıldı.

8. HAKKI CANTÜRK dedi ki:

Almanya Tanıma Tenfiz Bu konuda dava dilekçesi nasıl yazılır nedeniler nasıl açıklanır.